Prikbord

Reageren? Steun betuigen? Meedenken? Kritiek? Koffiepraat?

Dit is de plek…

Advertenties

11 reacties op Prikbord

  1. abtemo zegt:

    Ik vind het een mooie site. Zet hem op;););)

  2. Albert Mulder zegt:

    Super. dat het AbtEmo mooi gedaan!!!

  3. abt Menko zegt:

    Wordt er nog een school naar mij vernoemd? Ik ben de opvolger van Emo!
    Abt Menko

  4. Mandy zegt:

    Wat een gedoe om zo`n schooltje zeg. Ik ben zelf 27 jaar en toen ik op de basisschool zat in sappemeer zat ik in een klas met 40 kinderen (350 op de hele school), onwijs gezellig. En op die abt emoschool zitten er nog niet eens 40 op de hele school. Gewoon sluiten, denk ook dat het een slechte zaak is dat kinderen op een school zitten met zo weinig leerlingen. Als ze dan eenmaal op een middelbare school zitten waar vaak wel tussen de 1500 en 2500 leerlingen zitten kunnen ze wel gek worden.

  5. niemand zegt:

    Jullie staan in de Ommelander xD

    • Jolanda Jager zegt:

      Jullie zijn hartstikke goed bezig!! Ga zo door. Hopelijk met het gewenste resultaat. Goed onderwijs op een kleine school.
      Zeg kan ik jullie ook steunen door een t-shirt te kopen?

  6. Anoniem zegt:

    In het rapport geven jullie aan dat bij een schoolbestuur 85.000€ winst wordt gemnaakt op de begroting van het materiële deel en een vergelijkbaar verlies op de personele lasten. Daaruit concluderen jullie dat het tekort voortkomt uit de personele lasten.

    Uit mijn werk voor een organisatieadviesbureau in het onderwijs weet ik dat 90% van de PO scholen in nederland een dergelijke scheefgroei hebben. De PO raad heeft hier ook al meerdere brandbrieven over geschreven naar het ministerie. Deze verhouding komt dus voort uit een achterlopende opbouw van de toekenning van de financiële middelen door het ministerie.

    Als je de verhoduing van de personele en materiële lasten vergelijkt met hoe deze landelijk zijn verdeeld voorspel ik een heel adnere uitkomst.

    Op http://www.onderwijsincijfers.nl kun je de exploitatieoverzichten van alle po scholen zien, deze zijn dan ook vergeleken met het landelijk gemiddelde.

    Door je daar op te baseren kun je beter toetsen door welke post de financiële krapte wordt veroorzaakt.

    Ik hoop dat ik jullie hiermee help om het rapport wat sterker te maken.

  7. Anoniem zegt:

    Denkt er ook nog iemand aan de kwaliteit van het onderwijs! Er zijn onderzoeken dat een kleine school helemaal niet goed is voor de kinderen! Kom op zeg, denk aan de toekomst en hou niet vast aan wat er is.

  8. Hardloper zegt:

    @ Anoniem: ‘Denk aan de toekomst en hou niet vast aan wat er is.’

    Het is een illusie te menen,dat je alleen naar de toekomst moet kijken. Het is onzinnig om de goede dingen uit de ‘oude’ tijd weg te gooien, terwijl hetgeen dat je krijgt in de toekomst ongewis is. Dat vind ik een arrogante stellingname.
    Je kunt iets willen veranderen maar zoals je zelf al schrijft: de ene theorie wisselt de andere af.
    Maar…het zijn theorieën.De praktijk ( lees het rapport van de ouderinitiatiefgroep) is soms anders.
    Als je alleen al het begrip ‘kwaliteit’ neemt,zijn er heel veel dingen over te zeggen. Ja, zelfs meer dan alleen kille Cito-opbrengsten.
    En het hangt af van welk perspectief het wordt bekeken: organisatorisch, financieel,pedagogisch-didactisch of sociaal.
    De oude Verlichtingsfilosofen zeiden het al: kennis is voorwaardelijk,een menig is aanvechtbaar.

  9. Sjoerd Otter zegt:

    beste lezers,
    Ik ben jurist en heb ooit het vak onderwijsrecht in Nijmegen gevolgd. Als jullie juridisch advies nodig hebben wil ik er kosteloos naar de zaak kijken.
    met vriendelijke groet,
    Sjoerd Otter

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s